Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{2254317, author = {Vaďurová, Helena and Slezáková, Katarína and Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {Teacher´s efficacy; Developmental plan; Inclusive education; Self Evaluating Questionnaire; Reflection of Teaching Practice}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-280-0233-6}, publisher = {MUNI Press}, title = {Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů.}, year = {2022} }
TY - BOOK ID - 2254317 AU - Vaďurová, Helena - Slezáková, Katarína - Slepičková, Lenka PY - 2022 TI - Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů. PB - MUNI Press CY - Brno SN - 9788028002336 KW - Teacher´s efficacy KW - Developmental plan KW - Inclusive education KW - Self Evaluating Questionnaire KW - Reflection of Teaching Practice N2 - V této publikaci se věnujeme předpokladům pro efektivní inkluzivní vzdělávání a způsobům jejich hodnocení. Nástroj, který jsme připravily pro studující, umožňuje zhodnotit vlastní připravenost do učitelské praxe (tzv. sebeúčinnost) a identifikovat oblasti, ve kterých je potřeba učitelské dovednosti rozvíjet. Nástroj je adaptací mezinárodně používaného sebehodnotícího dotazníku TEIP: Efektivita učitele pro inkluzivní praxi (v anglickém originálu Teacher Effectiveness for Inclusive Practice Scale) autorů Sharma, Loreman a Forlin). Tuto hodnoticí část jsme doplnily o Celkové zhodnocení, které zprostředkuje jasné grafické vyjádření subjektivního hodnocení jednotlivých kompetencí a celých oblastí. Dále jsme vytvořily Plán rozvoje, v němž si studující nebo učitelky a učitelé zpracovávají konkrétní cíle pro konkrétní oblasti nebo dovednosti. Opakované použití nástroje jim potom dává možnost rozvoj kompetencí zhodnotit a plán aktualizovat. Sebehodnoticí nástroj byl pilotován ve dvou vlnách mezi studujícími bakalářského a magisterského programu na Pedagogické fakultě a také mezi vyučujícími na ZŠ. ER -
VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ. \textit{Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů.}. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2022, 32 s. ISBN~978-80-280-0233-6.
|