Deníkové metody jako nástroj resilientního kurikula
JARKOVSKÁ, Lucie a Martina NOSKOVÁ. Deníkové metody jako nástroj resilientního kurikula. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Deníkové metody jako nástroj resilientního kurikula |
Název anglicky | Journaling as a method of resilien curriculum |
Autoři | JARKOVSKÁ, Lucie a Martina NOSKOVÁ. |
Vydání | 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Uspořádání workshopu |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | deníkové metody; kurikulum; resilience; výzkum |
Klíčová slova anglicky | journaling; curriculum; resilience; research |
Změnil | Změnila: doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D., učo 21642. Změněno: 13. 2. 2023 15:03. |
Anotace |
---|
Deníkové metody neboli journaling jsou metody osobního psaní, které umožňují trénovat pozorovací a analytické schopnosti. Pomocí specificky formulovaných zadání, papíru a tužky se lze zaměřit na různá témata či problémy, které chceme uchopit ať už pedagogicky či výzkumně, a propojit je s rovinou osobní zkušenosti, vlastních pocitů i cílů. Zároveň nabízí možnost vzájemného sdílení a budování vztahů ve skupině. Díky tomu je možné je využít při výuce k výstavbě resilientního kurikula, které nabízí možnost skloubit v hodině jak pedagogické cíle vyučujících, tak osobní zkušenost a rozpoložení studujících. To činí výuku odolnější vůči krizím, ve kterých je obtížné udržet pozornost zaměřenou na kognitivní cíle. |
Anotace anglicky |
---|
Journaling methods are personal writing methods that enable the cultivation of observational and analytical skills. Using specifically formulated assignments, paper and pencil one can focus on different topics or issues that they want to grasp either pedagogically or in their research projects. Through journaling the level of personal experience and feelings can be connected to the level of profesionall goals. In teaching journaling offers the possibility of sharing and building relationships within the group. This helps to create a resilient curriculum that offers the possibility of combining the teaching goals with the personal experience and challenges of the learners. This makes teaching more resilient to crises in which it is difficult to keep attention focused on cognitive goals. |
Návaznosti | |
---|---|
LX22NPO5101, projekt VaV | Název: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI) |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 01:30