2022
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR a Tereza ČEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Název česky
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Název anglicky
The 3A Methodology: Teaching reflection and quality assessment tool
Autoři
Vydání
36 s. 2022
Nakladatel
Munipress
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
metodika 3A, kvalita výuky, didaktická kazuistika
Klíčová slova anglicky
3A methodology, teaching quality, didactic case study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2023 12:26, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
V originále
V publikaci představujeme Metodiku 3A jako nástroj pro didaktickou analýzu zaměřenou na obsah vzdělávání. Metodika 3A je označení pro metodický postup reflexe a analýzy výuky spojený s hodnocením kvality výuky a s návrhem zlepšujících změn – tzv. alterací výuky. Její název je odvozen od tří základních kroků, kterými postupuje didaktická analýza výuky: anotace – popis výukové situace a jejího širšího kontextu; analýza – podrobný didaktický rozbor klíčových situací výuky; alterace – návrh didaktické změny, která má přinést zvýšení kvality výuky. Didaktická analýza prostřednictvím Metodiky 3A umožňuje porozumět tomu, jak se ve výuce utváří učební prostředí, které poskytuje žákům příležitosti k učení a umožňuje tak získat solidní základ pro její zkvalitňování.
Anglicky
In this publication, we present Methodology 3A as a tool for didactic analysis focused on educational content. Methodology 3A is the name for a methodological procedure of reflection and analysis of teaching, associated with the evaluation of the quality of teaching and with the proposal of improving changes - the so-called alteration of teaching. Its name is derived from the three basic steps in the didactic analysis of teaching: annotation - description of the teaching situation and its broader context; analysis - detailed didactic analysis of key teaching situations; alteration - proposal of a didactic change to improve the quality of teaching. Didactic analysis through Methodology 3A enables an understanding of how the learning environment is shaped in teaching to provide opportunities for pupils to learn, thus providing a solid basis for improving its quality.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MU |
|