2022
Mediální a informační gramotnost ve vysokoškolském kurikulu : Reflexe edukační praxe na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Mediální a informační gramotnost ve vysokoškolském kurikulu : Reflexe edukační praxe na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity
Název anglicky
Media and information literacy in the university curriculum : Reflection of educational practice at the Faculty of Arts of Masaryk University
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Knihovny současnosti 2022 : Mediální vzdělávání v knihovnách není bílý nosorožec, 13.-15. 9. 2022, Olomouc, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50804 Library science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00128649
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
informační a mediální gramotnost; univerzita; kurikulum; učící knihovník
Klíčová slova anglicky
information and media literacy; university; curriculum; teaching librarian
Štítky
Změněno: 5. 3. 2023 22:30, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Příspěvek se věnuje rozvoji mediální a informační gramotnosti v prostředí vysoké školy (oborového pracoviště KISK) z několika inspirativních perspektiv. Představí jednak aktuální online vzdělávací nabídku KISKu pro studenty napříč Masarykovou univerzitou, jednak kurzy v kurikulu KISKu reagující na potřebu mediálního vzdělávání budoucích informačních pracovníků. Součástí příspěvku bude také reflexe společného projektu KISKu a Ústřední knihovny Filozofické fakulty MU nazvaného Rozvoj kompetencí učících knihovníků.
Anglicky
The contribution is devoted to the development of media and information literacy in the environment of a university (a branch of KISK) from several inspiring perspectives. It will present the current online educational offer of KISK for students across Masaryk University, as well as courses in the KISK curriculum responding to the need for media education of future information workers. The contribution will also include a reflection on the joint project of KISK and the Central Library of the Faculty of Arts of the MU entitled Development of competences of teaching librarians.