p 2022

Mediální a informační gramotnost ve vysokoškolském kurikulu : Reflexe edukační praxe na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Mediální a informační gramotnost ve vysokoškolském kurikulu : Reflexe edukační praxe na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity

Název anglicky

Media and information literacy in the university curriculum : Reflection of educational practice at the Faculty of Arts of Masaryk University

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Knihovny současnosti 2022 : Mediální vzdělávání v knihovnách není bílý nosorožec, 13.-15. 9. 2022, Olomouc, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00128649

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informační a mediální gramotnost; univerzita; kurikulum; učící knihovník

Klíčová slova anglicky

information and media literacy; university; curriculum; teaching librarian

Štítky

Změněno: 5. 3. 2023 22:30, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje rozvoji mediální a informační gramotnosti v prostředí vysoké školy (oborového pracoviště KISK) z několika inspirativních perspektiv. Představí jednak aktuální online vzdělávací nabídku KISKu pro studenty napříč Masarykovou univerzitou, jednak kurzy v kurikulu KISKu reagující na potřebu mediálního vzdělávání budoucích informačních pracovníků. Součástí příspěvku bude také reflexe společného projektu KISKu a Ústřední knihovny Filozofické fakulty MU nazvaného Rozvoj kompetencí učících knihovníků.

Anglicky

The contribution is devoted to the development of media and information literacy in the environment of a university (a branch of KISK) from several inspiring perspectives. It will present the current online educational offer of KISK for students across Masaryk University, as well as courses in the KISK curriculum responding to the need for media education of future information workers. The contribution will also include a reflection on the joint project of KISK and the Central Library of the Faculty of Arts of the MU entitled Development of competences of teaching librarians.