JURMANOVÁ, Jana, Martina MRKVIČKOVÁ a Zbyněk FIŠER. Distanční výuka fyzikálních praktik – výzva a její realizace. In Švandová, Veronika; Literák, Jaromír; Pelánková, Barbora (Eds.). Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021. Masarykova univerzita, 2021, s. 41-47. ISBN 978-80-210-9876-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9876-2021-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Distanční výuka fyzikálních praktik – výzva a její realizace
Název anglicky Remote Teaching of Physical Laboratories—the Challengeand its Realization
Autoři JURMANOVÁ, Jana, Martina MRKVIČKOVÁ a Zbyněk FIŠER.
Vydání Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021, od s. 41-47, 7 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10300 1.3 Physical sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-210-9876-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9876-2021-5
Klíčová slova česky laboratorní cvičení; modelování; webové aplikace; zprostředkované pozorování
Klíčová slova anglicky laboratory exercise; mediated observation; modeling; web application
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Změněno: 16. 2. 2023 11:37.
Anotace
Distanční výuka s sebou nese nutnost nových přístupů ke vzdělávání studentů. Zásadní výzvou je zajištění výuky praktické, především laboratorních prací. Tento úkol musel vyřešit tým připravující Fyzikální praktikum pro nefyzikální obory (F2210, jaro 2021, PřF MU). Reálný experiment jsme se pokusili nahradit kombinací zprostředkovaného pozorování, zpracování naměřených dat, modelováním pomocí webových aplikací a domácích pokusů – frontálních či individuálních.
Anotace anglicky
Remote teaching demands new approaches to the education of students.The major challengeis the arrangement of practical courses, especially laboratories. This task had to be solvedby the team preparing Laboratory physics for non-physics students (F2210, spring 2021,Sci MUNI). We tried to replace the actual experiment with a combination of mediatedobservation, analysis of measured data, modeling with the use of web applications andexperiments at home—either teacher-directed or individual.
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 22:00