MUIANGA, Felizardo Armando. English language teachers' conceptions of assessment. Frontiers in Education. Lausanne, Switzerland: FRONTIERS MEDIA SA, 2023, roč. 7, article number 972005, s. nestránkováno, 15 s. ISSN 2504-284X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/feduc.2022.972005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název English language teachers' conceptions of assessment
Autoři MUIANGA, Felizardo Armando (508 Mosambik, garant, domácí).
Vydání Frontiers in Education, Lausanne, Switzerland, FRONTIERS MEDIA SA, 2023, 2504-284X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.300 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130341
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2022.972005
UT WoS 000920702200001
Klíčová slova anglicky language teacher; teacher assessment; assessment policy; conceptions of assessment; Mozambique
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 2. 2024 12:50.
Anotace
Conceptions of assessment are critical to implementing new assessment policies since they influence how teachers understand, interpret, and implement new policies. This small-scale qualitative study investigated 12 secondary school English language teachers' views about the current secondary school assessment policy and their conceptions of assessment. The data were collected through in-depth interviews in Maputo, Mozambique. The findings suggest that most participants are unfamiliar with the current assessment policy. The participants conceive of assessment as extrinsically motivating students, improving teaching and learning, holding students accountable, reporting, compliance, and irrelevant. Some participants reported pure conceptions of assessment (either improvement or student accountability), while others reported mixed conceptions (either mixed school and student accountability and improvement and mixed student accountability and irrelevant). The emerging profiles of teachers' conceptions of assessment are expected to provide a starting point for a discussion about designing effective professional development programs in assessment literacy in Mozambique.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:27