e 2023

DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi

Název anglicky

DigCompEdu: Digital competence of teachers from theory to practice

Autoři

Vydání

1. vyd. Praha, 124 s. 2023

Nakladatel

Národní pedagogický institut ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7578-119-2

Klíčová slova česky

DigCompEdu; kompetence; učitelé; vzdělávání učitelů; digitální kompetence; informační gramotnost

Klíčová slova anglicky

DigCompEdu; competence of teachers; teacher training; digital competence; information literacy
Změněno: 24. 2. 2024 12:32, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Text je určený pro učitele - prochází postupně všechny kompetence obsažené v rámci DigCompEdu. Každá kapitola odpovídá jedné kompetenci s pevnou strukturou - teoretické vymezení, pedagogické implementace, přehled základní literatury s anotacemi a nástroje. Důraz je kladen na praktický rozvoj kompetencí učitelů ve všech oblastech rámce. Jde o první systematický výklad problematiky. Může sloužit jak pro přípravu budoucích učitelů a dalších vzdělavatelů, tak jako podpora pro koordinátory ICT ve školách.

Anglicky

The book is designed for teachers - it goes through all the competences included in DigCompEdu step by step. Each chapter corresponds to one competency with a fixed structure - theoretical definition, pedagogical implementation, overview of basic literature with annotations and tools. Emphasis is placed on the practical development of teachers' competences in all areas of the framework. It is the first systematic interpretation of the issue. It can serve both for the preparation of future teachers and other educators, and as support for ICT coordinators in schools.