NIEŻURAWSKA-ZAJĄC, Joanna, Radoslaw Antoni KYCIA a Agnieszka NIEMCZYNOWICZ. Managing Generation Z: Motivation, Engagement and Loyalty. Online. New York: Routledge, 2023, 125 s. ISBN 978-1-032-40609-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003353935.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Managing Generation Z: Motivation, Engagement and Loyalty
Autoři NIEŻURAWSKA-ZAJĄC, Joanna, Radoslaw Antoni KYCIA a Agnieszka NIEMCZYNOWICZ.
Vydání New York, 125 s. 2023.
Nakladatel Routledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-1-032-40609-1
Doi http://dx.doi.org/10.4324/9781003353935
Klíčová slova anglicky Generation Z, Management, Data Analysis, Machine Learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Radoslaw Antoni Kycia, Ph.D., učo 466674. Změněno: 16. 2. 2023 21:06.
Anotace
Generation Z (Gen Z) is the young generation born between the mid-1990s and 2010s. They are now entering the market and starting their first jobs. Therefore, managers must shape the company workplace environment to encourage young employees to work efficiently and connect their future with the company. Only then will both managers and employees share mutual satisfaction from collaboration and aim at the common target, which should be the prosperity of the company. This book presents research results and techniques for analysing the working expectations and needs of Gen Z. The analyses were made in various countries in Europe: The Czech Republic, Latvia, Poland, and Portugal. The book contains chapters that present the analysis results and technical chapters that outline modern methods of analysis of management data, including tutorial chapters on machine learning, which currently makes a strong appearance in research in various disciplines. This volume will be of interest to researchers, academics, practitioners, and students in the fields of management studies, research methods, and human resource management.
Návaznosti
PPI/APM/2019/1/00017/U/00001, interní kód MUNázev: The International Academic Partnership for Generation Z (Akronym: IAP 4 GenZ)
Investor: Ostatní - zahraniční, The International Academic Partnership for Generation Z
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 05:21