JINDRA, Miroslav. Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou. O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2022, X, č. 2, s. 98-117. ISSN 1339-3200. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2257637, author = {Jindra, Miroslav}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {identification; reception; children’s reader; literary character; Karl May; Winnetou}, language = {cze}, issn = {1339-3200}, journal = {O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie}, title = {Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf}, volume = {X}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2257637 AU - Jindra, Miroslav PY - 2022 TI - Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou JF - O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie VL - X IS - 2 SP - 98-117 EP - 98-117 PB - Vydavatelstvo Prešovskej univerzity SN - 13393200 KW - identification KW - reception KW - children’s reader KW - literary character KW - Karl May KW - Winnetou UR - https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf N2 - Identifikace literárních postav se čtenářem je jedním ze základních aspektů v procesu recepce literárního díla, nikoli však jediným. Zobrazení postav, jejich charakteristika, způsob jednání či obecná funkce ve čteném uměleckém textu hraje významnou roli při celkovém přijetí a ztotožnění s literárním dílem. Důležitým aspektem jsou rovněž věková specifika čtenářů, jejich životní zkušenosti, genderové vymezení atd. Příspěvek nabízí pohled na specifika recepce a identifikace dětí třetí třídy základní školy (8–9 let) s akcentací na vybrané literární postavy vybraného knižního titulu Karla Maye „Vinnetou“. Vychází při tom z výzkumných dat získaných v rámci hodin čtení a skupinové diskuze, která se stala jednou z výchozích výzkumných metod kvalitativní strategie. Výsledky výzkumu představují dílčí část rozsáhlejší studie disertačního projektu autora příspěvku tematicky zaměřené na obecnější problematiku identifikace dětí mladšího věku s literárním dílem a divadelním představením. ER -
JINDRA, Miroslav. Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou. \textit{O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie}. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2022, X, č.~2, s.~98-117. ISSN~1339-3200.
|