BILOVÁ, Štěpánka. Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes. Białostockie Studia Prawnicze (BSP). Poland: -, 2022, roč. 27, č. 4, s. 35-47. ISSN 1689-7404. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15290/bsp.2022.27.04.03.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Białostockie Studia Prawnicze (BSP), Poland, - 2022, 1689-7404.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/22:00128691
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.15290/bsp.2022.27.04.03
Klíčová slova anglicky academic skills; legal English; metacognition in language learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D., učo 7414. Změněno: 20. 2. 2023 22:35.
Anotace
In the last two decades, researchers have shown the importance of metacognition in language learning and teaching. This paper focuses on students’ metacognition in the course ‘English for Lawyers’ at Masaryk University and reports on the action research which was performed over the period of three years, 2019–2021. The objectives of the research were twofold: to identify how students perceive their learning in legal English lessons in which both the legal content and academic skills were practised, and then to find out whether implementing steps that raise their metacognition would help students become more efficient learners. By collecting data from reflective questionnaires given to students, the teacher analysed the teaching and learning situations and proposed changes, such as explaining the learning opportunities of the lessons and supporting the planning, monitoring, and evaluating of students’ learning, so that students could exploit the full potential of lessons and their learning abilities.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:26