2022
Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes
BILOVÁ, ŠtěpánkaZákladní údaje
Originální název
Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes
Autoři
BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Białostockie Studia Prawnicze (BSP), Poland, - 2022, 1689-7404
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/22:00128691
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
academic skills; legal English; metacognition in language learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2023 22:35, Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D.
Anotace
V originále
In the last two decades, researchers have shown the importance of metacognition in language learning and teaching. This paper focuses on students’ metacognition in the course ‘English for Lawyers’ at Masaryk University and reports on the action research which was performed over the period of three years, 2019–2021. The objectives of the research were twofold: to identify how students perceive their learning in legal English lessons in which both the legal content and academic skills were practised, and then to find out whether implementing steps that raise their metacognition would help students become more efficient learners. By collecting data from reflective questionnaires given to students, the teacher analysed the teaching and learning situations and proposed changes, such as explaining the learning opportunities of the lessons and supporting the planning, monitoring, and evaluating of students’ learning, so that students could exploit the full potential of lessons and their learning abilities.