2022
Towards Design-Loop Adaptivity: Identifying Items for Revision
PELÁNEK, Radek, Tomáš EFFENBERGER a Adam KUKUČKAZákladní údaje
Originální název
Towards Design-Loop Adaptivity: Identifying Items for Revision
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí) a Adam KUKUČKA (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Journal of Educational Data Mining, International Educational Data Mining Society, 2022, 2157-2100
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00128708
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
learning environment; outliers; anomaly detection; interpretability; reliability; difficulty; content analysis; attention-worthiness
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 10. 2024 14:52, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
We study the automatic identification of educational items worthy of content authors’ attention. Based on the results of such analysis, content authors can revise and improve the content of learning environments. We provide an overview of item properties relevant to this task, including difficulty and complexity measures, item discrimination, and various forms of content representation. We analyze the potential usefulness of these properties using both simulation and analysis of real data from a large-scale learning environment. We also describe two case studies where we practically apply the identification of attention-worthy items. Based on the analysis and case studies, we provide recommendations for practice and impulses for further research.