J 2022

Towards Design-Loop Adaptivity: Identifying Items for Revision

PELÁNEK, Radek, Tomáš EFFENBERGER a Adam KUKUČKA

Základní údaje

Originální název

Towards Design-Loop Adaptivity: Identifying Items for Revision

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí) a Adam KUKUČKA (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Journal of Educational Data Mining, International Educational Data Mining Society, 2022, 2157-2100

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00128708

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

learning environment; outliers; anomaly detection; interpretability; reliability; difficulty; content analysis; attention-worthiness

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 10. 2024 14:52, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.

Anotace

V originále

We study the automatic identification of educational items worthy of content authors’ attention. Based on the results of such analysis, content authors can revise and improve the content of learning environments. We provide an overview of item properties relevant to this task, including difficulty and complexity measures, item discrimination, and various forms of content representation. We analyze the potential usefulness of these properties using both simulation and analysis of real data from a large-scale learning environment. We also describe two case studies where we practically apply the identification of attention-worthy items. Based on the analysis and case studies, we provide recommendations for practice and impulses for further research.