D 2022

Podpora inkluzivního vzdělávání v kontextu výzkumných projektů

VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ

Basic information

Original name

Podpora inkluzivního vzdělávání v kontextu výzkumných projektů

Edition

první. Prešov, Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí. Zborník prispevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Prešov, p. 7 - 15, 9 pp. 2022

Publisher

Prešovská univerzita v Prešově

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2023 14:26, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V příspěvku jsou prezentovány tři výzkumné projekty zaměřené na inkluzivní vzdělávání na základní škole. První výzkumný projekt Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace (2013-2015, MU) se zabývá problematikou úspěšné inkluze související s kvalitou života lidí, rovnosti ve vzdělávání a humanizací ve škole. Výsledkem projektu bylo komplexní poznání problematiky inkluze žáků na základní škole. Cílem návazného výzkumného projektu Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (2017-2022, MU) bylo analyzovat kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacím potřebami ve škole. Třetí prezentovaný výzkumný projekt Odborný průvodce žáků s odlišným mateřským jazykem (2020-2022, UK) řeší problematiku stále se zvyšujícího počtu žáků s odlišným mateřským (OMJ) na základních školách. Hlavním cílem projektu je posílit demokratickou kulturu školy a vytvořit systém začleňování žáků s OMJ na ZŠ. Projekt je zaměřen na rozšíření školního poradenského pracoviště ZŠ o pozici odborného průvodce žáků s OMJ.