2017
Self-concept in Children with ADHD
BENEŠOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ a Miroslav NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
Self-concept in Children with ADHD
Autoři
BENEŠOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav NOVOTNÝ (203 Česká republika)
Vydání
Cognitive Remediation Journal, 2017, 1805-7225
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00128748
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
ADHD; self-concept; Positive Illusory Bias
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 14:11, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Anotace
V originále
The thesis is dealing with self-concept in children with ADHD. These data were obtained from 122 primary school students, out of which 54 children suffer from ADHD and 68 are healthy. They were administered the SPAS test (Student's Perception of Ability Scale) and the grades from their latest school report were used as an objective criterion. The findings show that the self-concept of children with ADHD in school environment is lower than the self-concept of healthy children in all measured domains, and in two of them significantly. Children with ADHD exhibit a tendency to Positive Illusory Bias. Although the self-concept of children with ADHD is bad in comparison to healthy children, the teachers' perception of these children is even more negative.