J 2017

Self-concept in Children with ADHD

BENEŠOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ a Miroslav NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

Self-concept in Children with ADHD

Autoři

BENEŠOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav NOVOTNÝ (203 Česká republika)

Vydání

Cognitive Remediation Journal, 2017, 1805-7225

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00128748

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

ADHD; self-concept; Positive Illusory Bias

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 14:11, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

The thesis is dealing with self-concept in children with ADHD. These data were obtained from 122 primary school students, out of which 54 children suffer from ADHD and 68 are healthy. They were administered the SPAS test (Student's Perception of Ability Scale) and the grades from their latest school report were used as an objective criterion. The findings show that the self-concept of children with ADHD in school environment is lower than the self-concept of healthy children in all measured domains, and in two of them significantly. Children with ADHD exhibit a tendency to Positive Illusory Bias. Although the self-concept of children with ADHD is bad in comparison to healthy children, the teachers' perception of these children is even more negative.