BENEŠOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ a Miroslav NOVOTNÝ. Self-concept in Children with ADHD. Cognitive Remediation Journal. 2017, roč. 6, č. 1, s. 4-15. ISSN 1805-7225. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/crj.2017.001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Self-concept in Children with ADHD
Autoři BENEŠOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav NOVOTNÝ (203 Česká republika).
Vydání Cognitive Remediation Journal, 2017, 1805-7225.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00128748
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/crj.2017.001
Klíčová slova anglicky ADHD; self-concept; Positive Illusory Bias
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 28. 2. 2023 14:11.
Anotace
The thesis is dealing with self-concept in children with ADHD. These data were obtained from 122 primary school students, out of which 54 children suffer from ADHD and 68 are healthy. They were administered the SPAS test (Student's Perception of Ability Scale) and the grades from their latest school report were used as an objective criterion. The findings show that the self-concept of children with ADHD in school environment is lower than the self-concept of healthy children in all measured domains, and in two of them significantly. Children with ADHD exhibit a tendency to Positive Illusory Bias. Although the self-concept of children with ADHD is bad in comparison to healthy children, the teachers' perception of these children is even more negative.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 23:25