SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK, Peter MARINIČ, Pavel PECINA, Kateřina ŠMEJKALOVÁ, Helena ZELNÍČKOVÁ a Tomáš MILÉŘ. Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z. In Lengyelfalusy, T., Porubčanová, D., & Tkáčik, Š. 15. didaktická konference. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Vysoká škola DTI, 2022, s. 168-177.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z
Název anglicky Digital competence: The gateway to development from A to Z
Autoři SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK, Peter MARINIČ, Pavel PECINA, Kateřina ŠMEJKALOVÁ, Helena ZELNÍČKOVÁ a Tomáš MILÉŘ.
Vydání 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 15. didaktická konference, od s. 168-177, 10 s. 2022.
Nakladatel Vysoká škola DTI
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky digitální vzdělávací zdroje, klíčové kompetence
Klíčová slova anglicky digital learning resources, key competences
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 4. 3. 2023 14:57.
Anotace
Současným trendem inovací výuky v primárním vzdělávání je vytváření nových interaktivních digitálních vzdělávacích zdrojů (DLR). Příspěvek představuje vybrané digitální výukové zdroje z celkového počtu dvanácti zdrojů, které jsou zaměřené na širokou škálu vzdělávacích oblastí/předmětů na základních školách. Rozvíjejí jazykové, technické a přírodovědné dovednosti žáků i jejich finanční gramotnost. Digitální učební zdroje povzbuzují žáky k samostatnosti, zvyšují jejich zájem o hledání vlastní cesty k poznání, podporují spolupráci a komunikaci. Digitální vzdělávací zdroje zároveň přispívají k rozvoji klíčových kompetencí žáků, rozvoji informatického myšlení a zvyšují zájem a motivaci žáků získávat informace, vytvářet a sdílet obsah. To zvyšuje jejich budoucí uplatnitelnost ve společnosti a na trhu práce.
Anotace anglicky
A current trend in teaching innovation i primary education is the creation of new interaction digital learning resources (DLRs). Paper presents selected digital learning resources from total of twelve, aimed at wide range of educational areas/subjects in primary schools. They develop pupils´ language, technical and science skills, as well as financial literacy, Digital learning resources encourage pupils to be independent, increase their interest in finding their own way to knowledge, promote cooperation and communication. At the same time, DLRs contribute to development of pupils´ key competences, the development of information thinking and increase pupils´ interest and motivation to acquire information and to create and share content. This increases their future employability in society and on the labour market.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012278, interní kód MUNázev: Digitální kompetence - brána rozvoje od A do Z (Akronym: DIKOBRAZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Digitální kompetence - brána rozvoje od A do Z, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 11:23