D 2022

Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z

SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK, Peter MARINIČ, Pavel PECINA, Kateřina ŠMEJKALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z

Název anglicky

Digital competence: The gateway to development from A to Z

Vydání

1. vyd. Dubnica nad Váhom, 15. didaktická konference, od s. 168-177, 10 s. 2022

Nakladatel

Vysoká škola DTI

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

digitální vzdělávací zdroje, klíčové kompetence

Klíčová slova anglicky

digital learning resources, key competences

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2023 14:57, Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.

Anotace

V originále

Současným trendem inovací výuky v primárním vzdělávání je vytváření nových interaktivních digitálních vzdělávacích zdrojů (DLR). Příspěvek představuje vybrané digitální výukové zdroje z celkového počtu dvanácti zdrojů, které jsou zaměřené na širokou škálu vzdělávacích oblastí/předmětů na základních školách. Rozvíjejí jazykové, technické a přírodovědné dovednosti žáků i jejich finanční gramotnost. Digitální učební zdroje povzbuzují žáky k samostatnosti, zvyšují jejich zájem o hledání vlastní cesty k poznání, podporují spolupráci a komunikaci. Digitální vzdělávací zdroje zároveň přispívají k rozvoji klíčových kompetencí žáků, rozvoji informatického myšlení a zvyšují zájem a motivaci žáků získávat informace, vytvářet a sdílet obsah. To zvyšuje jejich budoucí uplatnitelnost ve společnosti a na trhu práce.

Anglicky

A current trend in teaching innovation i primary education is the creation of new interaction digital learning resources (DLRs). Paper presents selected digital learning resources from total of twelve, aimed at wide range of educational areas/subjects in primary schools. They develop pupils´ language, technical and science skills, as well as financial literacy, Digital learning resources encourage pupils to be independent, increase their interest in finding their own way to knowledge, promote cooperation and communication. At the same time, DLRs contribute to development of pupils´ key competences, the development of information thinking and increase pupils´ interest and motivation to acquire information and to create and share content. This increases their future employability in society and on the labour market.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012278, interní kód MU
Název: Digitální kompetence - brána rozvoje od A do Z (Akronym: DIKOBRAZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Digitální kompetence - brána rozvoje od A do Z, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání