2022
Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z
SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK, Peter MARINIČ, Pavel PECINA, Kateřina ŠMEJKALOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z
Název anglicky
Digital competence: The gateway to development from A to Z
Autoři
SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK, Peter MARINIČ, Pavel PECINA, Kateřina ŠMEJKALOVÁ, Helena ZELNÍČKOVÁ a Tomáš MILÉŘ
Vydání
1. vyd. Dubnica nad Váhom, 15. didaktická konference, od s. 168-177, 10 s. 2022
Nakladatel
Vysoká škola DTI
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
digitální vzdělávací zdroje, klíčové kompetence
Klíčová slova anglicky
digital learning resources, key competences
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2023 14:57, Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
V originále
Současným trendem inovací výuky v primárním vzdělávání je vytváření nových interaktivních digitálních vzdělávacích zdrojů (DLR). Příspěvek představuje vybrané digitální výukové zdroje z celkového počtu dvanácti zdrojů, které jsou zaměřené na širokou škálu vzdělávacích oblastí/předmětů na základních školách. Rozvíjejí jazykové, technické a přírodovědné dovednosti žáků i jejich finanční gramotnost. Digitální učební zdroje povzbuzují žáky k samostatnosti, zvyšují jejich zájem o hledání vlastní cesty k poznání, podporují spolupráci a komunikaci. Digitální vzdělávací zdroje zároveň přispívají k rozvoji klíčových kompetencí žáků, rozvoji informatického myšlení a zvyšují zájem a motivaci žáků získávat informace, vytvářet a sdílet obsah. To zvyšuje jejich budoucí uplatnitelnost ve společnosti a na trhu práce.
Anglicky
A current trend in teaching innovation i primary education is the creation of new interaction digital learning resources (DLRs). Paper presents selected digital learning resources from total of twelve, aimed at wide range of educational areas/subjects in primary schools. They develop pupils´ language, technical and science skills, as well as financial literacy, Digital learning resources encourage pupils to be independent, increase their interest in finding their own way to knowledge, promote cooperation and communication. At the same time, DLRs contribute to development of pupils´ key competences, the development of information thinking and increase pupils´ interest and motivation to acquire information and to create and share content. This increases their future employability in society and on the labour market.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012278, interní kód MU |
|