B 2020

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze

FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze

Název anglicky

Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion

Autoři

FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí), Barbora BAZALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Iveta BOGNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana DLOUHÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina HEISLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora CHLEBORADOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Ivana JŮZOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana PACLTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína PETROUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí), Sandra SZEWCZYKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Michaela ŠEDÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina VESELÁ (203 Česká republika, domácí), Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ester WERNEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Barbora ZAIFERTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 257 s. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22), 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00128802

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0229-9

Klíčová slova česky

kazuistická studie; speciální pedagog; pedagog; rodiče; dítě; žák se speciálními vzdělávacími potřebami;

Klíčová slova anglicky

case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2023 11:54, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Publikace se prostřednictvím kazuistických studií věnuje roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízení a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a dětí a žáků intaktních. Tentokrát je řešena problematika z pohledu spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a dalších odborníků jako participujících účastníků celého edukačního procesu, zvládající náročnost inkluzivního vzdělávání dětí a žáků se SVP a dětí a žáků intaktních. Stěžejním tématem je deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.

Anglicky

The publication describes through case studies the role of special education in the inclusive environment of primary schools, educational facilities and special schools with the adequate education and support of children and students with special educational needs and intact children and students from the view of teachers. The topic is compiled in the context of the cooperation of teachers, special needs teachers and other experts dealing with the demands of inclusive education. The main topic is the descriptive analysis and the comparison of interdisciplinary cooperation in inclusive school settings.

Návaznosti

MUNI/A/1332/2019, interní kód MU
Název: Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty