KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ and Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky (Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
Name (in English) Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ and Barbora ZAVADILOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0222-0
Keywords (in Czech) Připravenost studenta učitelství, jádrové dovednosti výuky, sebehodnocení, evaluace učitelského vzdělávání, nástroj pro učitele a studenty
Keywords in English Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills, teacher education evaluation, tool for teachers and students
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 6/3/2023 11:48.
Abstract
Prezentovaný nástroj je snahou o příspěvek do komplikované problematiky evaluace učitelského vzdělávání pro fakulty připravující učitele napříč obory. Účelem nástroje je poskytnout vzdělavatelům učitelů jednoduchý sumativní nástroj, kterým mohou měřit a porovnávat aktuální stav a vývoj úrovně profesní připravenosti studentů učitelství a absolventů oborů učitelství.
Abstract (in English)
The presented instrument is an contribution to the issue of teacher education evaluation for faculties preparing teachers across disciplines. The purpose of the instrument is to provide teacher educators an simple summative tool to allow them to measure and compare the current state and development of the level of the professional preparation of students and graduates in field of teaching.
PrintDisplayed: 26/4/2024 07:29