VYSTRČILOVÁ, Petra, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR. Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi (A Set of Tools for (self) Assessment of Students during Teacher Training). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 39 pp. ISBN 978-80-280-0224-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi
Name in Czech Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi
Name (in English) A Set of Tools for (self) Assessment of Students during Teacher Training
Authors VYSTRČILOVÁ, Petra, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 39 pp. 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0224-4
Keywords (in Czech) studenti Učitelství pro 1.stupeň ZŠ; praxe; sebehodnoticí nástroj
Keywords in English future primary school teachers; practice; self-assessment tool
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 6/3/2023 12:16.
Abstract
Snahou této publikace (respektive sady nástrojů pro (sebe)hodnocení studenta na souvislé praxi) je přispět ke zkvalitnění praktické profesní přípravy budoucích učitelů na 1. stupni základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Hodnoticí nástroj je určen především studentům v programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, fakultním i spolupracujícím provázejícím učitelům a fakultním metodikům praxe. Všichni aktéři jsou důležitou součástí praktické přípravy studenta, protože mu pomáhají porozumět současnému primárnímu vzdělávání, identifikovat silné a slabé stránky jeho profesní způsobilosti a podporují jej na cestě stávání se učitelem.
Abstract (in English)
The aim of this publication (i.e. the set of tools for (self-)assessment of students in continuous practice) is to contribute to the improvement of the practical professional training of future primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The assessment tool is primarily designed for students and cooperative teachers. All participants are an important part of the student's practical training because they help the student to understand current primary education, identify strengths and weaknesses in their professional competencies and support them on their way to becoming a teacher.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MUName: Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (Acronym: ZIP MUNI)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Improving and Innovating the Preparation of Future Teachers at MUNI, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 11/5/2024 22:48