2022
Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů
Název anglicky
A good servant but a bad master or about digital technologies in teenagers' lives and learning
Autoři
Vydání
Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2022, 1214-8679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
digitální technologie; škola; rodiče; učení; adolescent; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
digital technology; school; parents; learning; adolescent; educational research
Změněno: 6. 3. 2023 19:07, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Digitální technologie se staly jedním základních stavebních kamenů soudobé společnosti, kultury i každodenního života. Dnešní mladí lidé vyrůstají ve světě, ve kterém jsou digitální technologie běžnou a přirozenou součástí prakticky všech aspektů jejich života, školu a učení nevyjímaje. Problematika digitálních technologií v životě a učení mládeže proto tvoří neuvěřitelně pestrou tematickou mozaiku, ve které se otevírá bezpočet témat a otázek. A právě do této mozaiky chce přispět i následující článek.
Anglicky
Digital technologies have become one of the cornerstones of contemporary society, culture and everyday life. Today's young people are growing up in a world where digital technologies are a normal and natural part of virtually every aspect of their lives, including school and learning. The issue of digital technologies in young people's lives and learning forms an incredibly diverse thematic mosaic in which countless topics and questions are raised. It is to this mosaic that the following article aims to contribute.
Návaznosti
GA17-06152S, projekt VaV |
|