j 2022

Digitálních technologie ve vzdělávání – od školské politiky až k učení žáků

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Digitálních technologie ve vzdělávání – od školské politiky až k učení žáků

Název anglicky

Digital technologies in education - from school policy to student learning

Autoři

Vydání

Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2022, 1214-8679

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

digitální technologie; škola; rodiče; učení; adolescent; pedagogický výzkum; vzdělávací politika

Klíčová slova anglicky

digital technology; school; parents; learning; adolescent; educational research;educational policy
Změněno: 6. 3. 2023 19:06, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

V minulém článku Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů jsem představil náš výzkum, který se zaměřil nejen na využívání digitálních technologií ve škole, ale zejména sledoval život rodin i samotných adolescentů s technologiemi. Rozhodli jsme se, že na závěr knihy formulujeme několik návrhů či doporučení týkající se několika klíčových témat. Tyto návrhy nyní předkládáme českým čtenářům. Jsme si vědomí ošidnosti jakýkoliv rad, návrhů nebo doporučení. Proto se snažíme v našich doporučeních držet na obecné rovině, přičemž se samozřejmě nevyhneme některým zjednodušením. Náš text lze chápat i jako podklad k diskuzi o tématech, která přináší život a učení s digitálními technologiemi nebo může jít třeba o podklad pro změny či inovace.

Anglicky

In my last article A good servant but a bad master, or digital technologies in the lives and learning of teenagers, I presented our research, which focused not only on the use of digital technologies in school but especially on the lives of families and adolescents themselves with technology. We concluded the book by making suggestions or recommendations on critical topics. We are now presenting these suggestions to Czech readers. We are aware of the fallacy of any advice, suggestions or recommendations. Therefore, we keep our recommendations on a general level while not avoiding some simplifications. Our text can also be a basis for discussing the issues of living and learning with digital technology, or it may be a basis for change or innovation.

Návaznosti

GA17-06152S, projekt VaV
Název: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Grantová agentura ČR, Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů