PELÁNEK, Radek a Tomáš EFFENBERGER. Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective. IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES. UNITED STATES: IEEE COMPUTER SOC, 2022, roč. 15, č. 1, s. 64-77. ISSN 1939-1382. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/TLT.2022.3154936.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí).
Vydání IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES, UNITED STATES, IEEE COMPUTER SOC, 2022, 1939-1382.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.700
Kód RIV RIV/00216224:14330/22:00128874
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1109/TLT.2022.3154936
UT WoS 000811579800009
Klíčová slova anglicky taxonomy; data-driven techniques; defects; student modeling
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 13. 3. 2023 13:50.
Anotace
Research in learning technologies is often focused on optimizing some aspects of human learning. However, the usefulness of practical learning environments is heavily influenced by their weakest aspects, and, unfortunately, there are many things that can go wrong in the learning process. In this article, we argue that in many circumstances, it is more useful to focus on avoiding stupidity rather than seeking optimality. To make this perspective specific and actionable, we propose a definition of stupidity, a taxonomy of undesirable behaviors of learning environments, and an overview of data-driven techniques for finding defects. The provided overview is directly applicable in the development of learning environments and also provides inspiration for novel research directions and novel applications of existing techniques.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 12:22