2022
Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective
PELÁNEK, Radek a Tomáš EFFENBERGERZákladní údaje
Originální název
Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES, UNITED STATES, IEEE COMPUTER SOC, 2022, 1939-1382
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.700
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00128874
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000811579800009
Klíčová slova anglicky
taxonomy; data-driven techniques; defects; student modeling
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 10. 2024 14:51, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Research in learning technologies is often focused on optimizing some aspects of human learning. However, the usefulness of practical learning environments is heavily influenced by their weakest aspects, and, unfortunately, there are many things that can go wrong in the learning process. In this article, we argue that in many circumstances, it is more useful to focus on avoiding stupidity rather than seeking optimality. To make this perspective specific and actionable, we propose a definition of stupidity, a taxonomy of undesirable behaviors of learning environments, and an overview of data-driven techniques for finding defects. The provided overview is directly applicable in the development of learning environments and also provides inspiration for novel research directions and novel applications of existing techniques.