J 2022

Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective

PELÁNEK, Radek a Tomáš EFFENBERGER

Základní údaje

Originální název

Improving Learning Environments: Avoiding Stupidity Perspective

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES, UNITED STATES, IEEE COMPUTER SOC, 2022, 1939-1382

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.700

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00128874

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000811579800009

Klíčová slova anglicky

taxonomy; data-driven techniques; defects; student modeling

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 10. 2024 14:51, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Research in learning technologies is often focused on optimizing some aspects of human learning. However, the usefulness of practical learning environments is heavily influenced by their weakest aspects, and, unfortunately, there are many things that can go wrong in the learning process. In this article, we argue that in many circumstances, it is more useful to focus on avoiding stupidity rather than seeking optimality. To make this perspective specific and actionable, we propose a definition of stupidity, a taxonomy of undesirable behaviors of learning environments, and an overview of data-driven techniques for finding defects. The provided overview is directly applicable in the development of learning environments and also provides inspiration for novel research directions and novel applications of existing techniques.