VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ. Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0233-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů
Název anglicky Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds
Autoři VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-280-0233-6
Klíčová slova česky učitelské vzdělávání, evaluace, připravenost studenta učitelství, sebehodnocení
Klíčová slova anglicky teacher education, evaluation, preparedness of students of teacher education, selfevaluation
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 20. 3. 2023 10:29.
Anotace
Aby učitel nebo učitelka mohli naplnit roli “nositele/nositelky změny”, musí být ztotožnění s myšlenkou vzdělávání pro všechny, přijmout odpovědnost za vzdělávání všech svých žáků a umět rozpoznat a řešit jakoukoli formu vyčleňování a nerovného zacházení. Současně se ukazuje, že zásadním faktorem formujícím působení učitelů v inkluzivní třídě je vnitřní důvěra ve vlastní schopnosti zvládat jednotlivé aspekty výchovně vzdělávací činnosti. Nástroj umožňuje nahlédnout práci učitele z odstupu, učit se ji reflektovat a vytvořit plán osobnostního a odborného rozvoje.
Anotace anglicky
For teachers, to be able to fulfill the role “of carrier of change”, he or she must be identified with the idea of education for all, accept responsibility for the education of all his or her students, and be able to recognize and solve any form of exclusion and unequal. At the same time, it turns out that a fundamental factor forming the teachers’ actions in the inclusive classroom is their inner confidence in their own ability to manage individual aspects of educational activities. The tool makes it possible to view the teacher’s work from a distance, learn to reflect on it and create a personal and professional development plan.
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 14:07