ELLEDEROVÁ, Eva. Konstrukční výzkum učebnice pro výuku odborného anglického jazyka. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 375 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 11. ISBN 978-80-280-0267-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0267-2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konstrukční výzkum učebnice pro výuku odborného anglického jazyka
Název česky Konstrukční výzkum učebnice pro výuku odborného anglického jazyka
Název anglicky Design-based research of an ESP coursebook
Autoři ELLEDEROVÁ, Eva.
Vydání Brno, 375 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 11, 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0267-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0267-2022
Klíčová slova česky konstrukční výzkum; učebnice odborného anglického jazyka; hodnocení učebnic; teorie osvojování cizího jazyka; konstrukční principy; řečové dovednosti; odborná slovní zásoba; jazykové funkce
Klíčová slova anglicky design-based research; ESP coursebook; coursebooks evaluation; SLA theories; design principles; language skills; technical vocabulary; communicative functions
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D., učo 25940. Změněno: 26. 3. 2023 19:36.
Anotace
Předložená publikace představuje koncepci konstrukčního výzkumu, který je pro učitele odborného anglického jazyka výzvou, jak se vypořádat s řešením komplexních úkolů týkajících se tvorby kurikula v dynamických kontextech pedagogické praxe. Tvorba učebních materiálů pro výuku odborného anglického jazyka se stává v akademickém prostředí samozřejmostí, avšak méně často dochází k tomu, aby si učitelé kvalitu materiálů ověřovali prostřednictvím výzkumného šetření. Autorka popisuje metodologii a diskutuje výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku odborného anglického jazyka, jehož dualistický přínos spočívá v postupném zdokonalování učebnice a v produkci konstrukčních principů, které nejen validují teorie tvorby učebnic anglického jazyka, ale současně také vyvíjí teorie týkající se tvorby učebnic pro výuku odborného anglického jazyka.
Anotace anglicky
The monograph "Design-Based Research of an ESP Coursebook" frames the concept of design-based research, which is a challenge for ESP teachers who deal with the solution of complex tasks related to curriculum design in dynamic contexts of educational practice. The design of ESP learning materials is becoming a matter of course in the academic environment, but it is less common for teachers to evaluate the quality of the materials through research. The author describes the methodology and discusses the results of the design-based research of an ESP coursebook,, whose two-fold yield lies in the gradual development of the coursebook and in the production of design principles that not only validate theories of English language coursebooks design but also develop theories related to ESP coursebooks.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:19