HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ. Visual Representations as a Means to Motivate Students and Curb Feelings of Isolation in Distance Learning. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-10. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Visual Representations as a Means to Motivate Students and Curb Feelings of Isolation in Distance Learning
Autoři HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ.
Vydání Humanising Language Teaching, Pilgrims, 2023, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Text článku
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky vizuální reprezentace; motivace; dálkové vzdělávání
Klíčová slova anglicky visual representation; motivation; distance learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D., učo 1583. Změněno: 9. 3. 2024 12:03.
Anotace
The aim of the article is to show how conscious inclusion of visual content and pictorial self-disclosure may positively influence the learning experience of students in distance learning. Online courses, regardless of whether taken voluntarily or not, are not conducive to forming personal relationships, be it among the course participants themselves or between the course participants and the teacher. Student well-being and community building have therefore become increasingly important considerations in designing any teaching materials, and language courses are no exception. This article outlines how visual representations may help to build and sustain good working relationships among learners and to boost their motivation.
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 04:56