R 2022

Software pro sběr a vyhodnocení dat z bezpečnostních her

ČELEDA, Pavel, Karolína DOČKALOVÁ BURSKÁ, Igor IGNÁC, Martin JUHÁS, Erik KOČAMBA et. al.

Základní údaje

Originální název

Software pro sběr a vyhodnocení dat z bezpečnostních her

Název anglicky

Software for Collecting and Evaluating Data from Cybersecurity Games

Autoři

ČELEDA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí), Karolína DOČKALOVÁ BURSKÁ (203 Česká republika, domácí), Igor IGNÁC (703 Slovensko, domácí), Martin JUHÁS (703 Slovensko, domácí), Erik KOČAMBA (703 Slovensko, domácí), Radek OŠLEJŠEK (203 Česká republika, domácí), Dominik PILÁR (703 Slovensko, domácí), Pavel ŠEDA (203 Česká republika, domácí) a Jan VYKOPAL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Software

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00129799

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

cybesecurity; cybersecurity game; cybersecurity training; hands-on training; visualization; cyber range; KYPO

Technické parametry

Prerekvizitou pro instalaci tohoto software je instalace Software pro přípravu a realizaci bezpečnostních her (VI20202022158-R1), který využívá cloudové prostředí OpenStack a orchestrační technologie Terraform a Kubernetes. Pro chod tohoto software jsou nezbytné následující mikroslužby: Training Service, Sandbox Service, OIDC Provider, User and Group Service a Elasticsearch Service. Pro bližší informace o získání software kontaktujte odpovědnou osobu. Odpovědná osoba: Pavel Čeleda, Masarykova univerzita, Fakulta informatiky, Botanická 68a, 602 00 Brno, e-mail: celeda@fi.muni.cz

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 22. 3. 2023 07:30, doc. Ing. Pavel Čeleda, Ph.D.

Anotace

V originále

Software poskytuje interaktivní nástroje, které poskytují hráčům a lektorům rychlý vhled do dějů při hraní bezpečnostních her. Chování hráčů je automatizovaně monitorováno v průběhu hry a následně vizualizováno. Prezentované informace umožňují lektorům a tvůrcům her efektivní analýzu průběhu her po jejich skončení, ale i efektivní řízení výuky v průběhu hraní hry. Sada explorativních vizualizací je vytvořena jako samostatné moduly, které jsou plně integrovány do uživatelského rozhraní Software pro přípravu a realizaci bezpečnostních her, což umožňuje jejich rozšiřitelnost a znovupoužitelnost. Přitom zůstávají snadno dostupné a použitelné pro koncové uživatele.

Anglicky

The software provides interactive tools that give players and trainers a quick insight into ongoing and past cybersecurity games. Player behavior is automatically monitored during the game and then visualized. The information presented allows instructors and game designers to effectively analyze the gameplay after the game is over, as well as effectively manage the learning process during game play. The set of exploratory visualizations are created as stand-alone modules that are fully integrated into the user interface of the Software for preparing and carrying out cybersecurity games, allowing for extensibility and reusability.

Návaznosti

VI20202022158, projekt VaV
Název: Výzkum nových technologií pro zvýšení schopností odborníků na kyberbezpečnost (Akronym: KYPOLAB)
Investor: Ministerstvo vnitra ČR, Výzkum nových technologií pro zvýšení schopností odborníků na kyberbezpečnost