2022
Limitations of contract cheating research
KRÁSNIČAN, Veronika, Tomáš FOLTÝNEK a Dita DLABOLOVÁZákladní údaje
Originální název
Limitations of contract cheating research
Autoři
KRÁSNIČAN, Veronika (203 Česká republika), Tomáš FOLTÝNEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Dita DLABOLOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Cham, Contract Cheating in Higher Education: Global Perspectives on Theory, Practice, and Policy, od s. 29-42, 14 s. 2022
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00128935
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-031-12679-6
Klíčová slova anglicky
Academic integrity; Contract cheating; Limitations; Research; Surveys
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2024 09:43, Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.
Anotace
V originále
The contemporary scientific literature on contract cheating offers numerous studies analysing the extent of this form of academic misconduct, including percentages of students engaging in contract cheating based on their field of study, age, gender, and other indicators (e.g., Awdry & Ives, 2020; Bretag, 2019). Given the importance of such studies, researchers startlingly rely on self-reported data obtained via student questionnaires, which is frequently the only method of data collection (Newton, 2018). There are numerous drawbacks to this method, like self-selection bias, confirmation bias, and many others (Mahmud & Bretag, 2013). In this chapter, we summarise the limitations of contemporary contract cheating research, provide recommendations on how to mitigate these limitations, and offer a wider variety of methods that researchers should consider using.