C 2022

Limitations of contract cheating research

KRÁSNIČAN, Veronika, Tomáš FOLTÝNEK a Dita DLABOLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Limitations of contract cheating research

Autoři

KRÁSNIČAN, Veronika (203 Česká republika), Tomáš FOLTÝNEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Dita DLABOLOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Cham, Contract Cheating in Higher Education: Global Perspectives on Theory, Practice, and Policy, od s. 29-42, 14 s. 2022

Nakladatel

Springer International Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00128935

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-031-12679-6

Klíčová slova anglicky

Academic integrity; Contract cheating; Limitations; Research; Surveys

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2024 09:43, Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.

Anotace

V originále

The contemporary scientific literature on contract cheating offers numerous studies analysing the extent of this form of academic misconduct, including percentages of students engaging in contract cheating based on their field of study, age, gender, and other indicators (e.g., Awdry & Ives, 2020; Bretag, 2019). Given the importance of such studies, researchers startlingly rely on self-reported data obtained via student questionnaires, which is frequently the only method of data collection (Newton, 2018). There are numerous drawbacks to this method, like self-selection bias, confirmation bias, and many others (Mahmud & Bretag, 2013). In this chapter, we summarise the limitations of contemporary contract cheating research, provide recommendations on how to mitigate these limitations, and offer a wider variety of methods that researchers should consider using.