KYLOUŠEK, Petr. La mort de Catherine Mavrikakis. In Drengubiak, Ján. La Mort, Actes de la XXIXe Université française de l'Association Jan Hus. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2022, s. 19-33. ISBN 978-80-555-2977-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | La mort de Catherine Mavrikakis |
Název česky | Smrt v díle Catherine Mavrikakisové |
Název anglicky | Death by Catherine Mavrikakis |
Autoři | KYLOUŠEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Prešov, La Mort, Actes de la XXIXe Université française de l'Association Jan Hus, od s. 19-33, 15 s. 2022. |
Nakladatel | Prešovská univerzita v Prešove |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | francouzština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 60206 Specific literatures |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
WWW | pdf sborníku |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/22:00134090 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-555-2977-6 |
Klíčová slova česky | Quebecký román; Catherine Mavrikakis; obaznost smrti; scénografie |
Klíčová slova anglicky | Quebec Novel; Catherine Mavrikakis; imaginary of death; scenography |
Štítky | kontrola_RIV, rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 1. 3. 2024 09:39. |
Anotace |
---|
Des son premier roman Deuils cannibales et mélancoliques (2000), Catherine Mavrikakis a partie liée avec le theme de la mort. Constatée, exaltée, métaphorisée, souvent comme une glorification baroque de la vie a contrario, la mort se déploie a travers son oeuvre qu’il s’agisse de Fleurs de crachat (2005), du Ciel de Bay City (2008), d’Omaha Beach (2008), des Derniers jours de Smokey Nelson (2011), du roman dystopique Oscar de Profundis (2016) ou de son roman d’espionnage L’Annexe (2019). Elle est présente aussi dans ses récits autofictionnels ou fictions familiales La Ballade d’Ali Baba (2014), Ce qui restera (2017) et L’Absente de tous bouquets (2020). La contribution tentera de cerner l’imaginaire de la mort, notamment les modalités de sa scénographie et de sa rhétorique. |
Anotace česky |
---|
Od svého prvního románu Deuils cannibales et mélancoliques (2000) se Catherine Mavrikakis zabývá tématem smrti. Sleduje ji,zdůrazňuje ji, metaforizuje ji - často jako barokní glorifikaci života a contrario - v celém svém díle, ať už jde o Fleurs de crachat (2005), Le Ciel de Bay City (2008), Omaha Beach (2008), Les Derniers jours de Smokey Nelson (2011), dystopický román Oscar de Profundis (2016) nebo špionážní román L'Annexe (2019). Smrt je také přítomna v autobiografických příbězích nebo rodinných fikcích La Ballade d'Ali Baba (2014), Ce qui restera (2017) a L'Absente de tous bouquets (2020). Příspěvek se pokouší zmapovat imaginaci smrti, včetně modalit její scénografie a rétoriky. |
Anotace anglicky |
---|
From her first novel Deuils cannibales et mélancoliques (2000), Catherine Mavrikakis has been involved with the theme of death. Observed, exalted, metaphorized, often as a baroque glorification of life a contrario, death unfolds throughout her work whether it is Fleurs de crachat (2005), Le Ciel de Bay City (2008), Omaha Beach (2008), Les Derniers jours de Smokey Nelson (2011), her dystopian novel Oscar de Profundis (2016) or spy novel L'Annexe (2019). It is also present in her autofictional stories or family fictions La Ballade d’Ali Baba (2014), Ce qui restera (2017) and L’Absente de tous bouquets (2020). The contribution will attempt to identify the imaginary of death, including the modalities of its scenography and rhetoric. |
Návaznosti | |
---|---|
GA20-14919S, projekt VaV | Název: Centrum a periferie: proměny postkoloniální situace v románských literaturách Ameriky, Afriky a Evropy (Akronym: Centrum a periferie) |
Investor: Grantová agentura ČR, Centrum a periferie: proměny postkoloniální situace v románských literaturách Ameriky, Afriky a Evropy |