2022
EMI: A language teacher’s leap into the unknown?
ŠTĚPÁNEK, LiborZákladní údaje
Originální název
EMI: A language teacher’s leap into the unknown?
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
International Conference and Exhibition for English language teaching professionals, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60201 General language studies
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/22:00128936
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
angličtina jako mediační jazyk (EMI) ; angličtina jako linqua franca (EFL); angličtina pro specifické účely; učitelé EFL/ESP
Klíčová slova anglicky
English as Medium of Instruction (EMI); English as lingua franca (EFL); English for Specific Purposes (ESP); EFL/ESP teachers
Změněno: 25. 3. 2023 17:31, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The internationalisation of educational institutions and establishment of English as the lingua franca for the majority of academic disciplines in the last decades have changed the dynamics of educational language support and made English as a Medium of Instruction (EMI) a central and steadily growing global phenomenon. Language teachers and teacher trainers are often asked to develop and provide EMI support, despite the fact that such support includes much more than language aspects. This text addresses the linguistic and extra-linguistic skills EFL/ESP teachers need to be aware of when providing EMI support, presents the challenges that EMI brings, and discusses the roles EFL/ESP teachers can play in successfully supporting EMI.