p 2022

EMI: A language teacher’s leap into the unknown?

ŠTĚPÁNEK, Libor

Základní údaje

Originální název

EMI: A language teacher’s leap into the unknown?

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

International Conference and Exhibition for English language teaching professionals, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

60201 General language studies

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/22:00128936

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

angličtina jako mediační jazyk (EMI) ; angličtina jako linqua franca (EFL); angličtina pro specifické účely; učitelé EFL/ESP

Klíčová slova anglicky

English as Medium of Instruction (EMI); English as lingua franca (EFL); English for Specific Purposes (ESP); EFL/ESP teachers
Změněno: 25. 3. 2023 17:31, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The internationalisation of educational institutions and establishment of English as the lingua franca for the majority of academic disciplines in the last decades have changed the dynamics of educational language support and made English as a Medium of Instruction (EMI) a central and steadily growing global phenomenon.  Language teachers and teacher trainers are often asked to develop and provide EMI support, despite the fact that such support includes much more than language aspects. This text addresses the linguistic and extra-linguistic skills EFL/ESP teachers need to be aware of when providing EMI support, presents the challenges that EMI brings, and discusses the roles EFL/ESP teachers can play in successfully supporting EMI.