2023
Efektivita výukové online platformy Braille-Music
LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBELZákladní údaje
Originální název
Efektivita výukové online platformy Braille-Music
Název anglicky
Efficiency of an Learning Online Platform Braille-Music
Autoři
Vydání
X. konference mladých vědeckých pracovníků PORTA OMNIA, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Asynchronní výuka, Braillský notopis, Online výuka, Zrakové postižení
Klíčová slova anglicky
Asynchronous Teaching, Braille Music Notation, Online Teaching, Visual Impairment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2023 18:13, Mgr. Bc. Dominik Levíček
V originále
Jedním z témat v období pandemie bylo zprostředkování výuky v online prostředí. Tvorba a následná evaluace funkčnosti a efektivity webové platformy Braille-Music otevřely novou možnost ve výuce Braillského notopisu, vedle výuky prezenční. Aplikace byla hodnocena pomocí jednopřípadové evaluační studie při vymezení třech zkoumaných oblastí: funkčnosti, efektivity a přidané hodnoty. Závěry shrnují, že platforma je kompatibilní s asistivními technologiemi pro nevidící, vysoce efektivní a přínosná pro praxi, a je tak vhodným prostředkem pro výuku.
Anglicky
One of the themes of the pandemic was the faciliation of the online learning methods. Creating of a Braille-Music web platform and its subsequent evaluation opened new possibility of teaching Braille Music Notation beside face-to-face methods. The app has been evaluated by a single case study while three researched areas were defined: functionality, efficiency and value added. The conclusions summarize that the platform is compatibile for assistive technologies for the blind, effective and useful in practice and is thus a suitable teaching tool.
Návaznosti
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU |
|