k 2023

Efektivita výukové online platformy Braille-Music

LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Efektivita výukové online platformy Braille-Music

Název anglicky

Efficiency of an Learning Online Platform Braille-Music

Vydání

X. konference mladých vědeckých pracovníků PORTA OMNIA, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Asynchronní výuka, Braillský notopis, Online výuka, Zrakové postižení

Klíčová slova anglicky

Asynchronous Teaching, Braille Music Notation, Online Teaching, Visual Impairment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2023 18:13, Mgr. Bc. Dominik Levíček

Anotace

V originále

Jedním z témat v období pandemie bylo zprostředkování výuky v online prostředí. Tvorba a následná evaluace funkčnosti a efektivity webové platformy Braille-Music otevřely novou možnost ve výuce Braillského notopisu, vedle výuky prezenční. Aplikace byla hodnocena pomocí jednopřípadové evaluační studie při vymezení třech zkoumaných oblastí: funkčnosti, efektivity a přidané hodnoty. Závěry shrnují, že platforma je kompatibilní s asistivními technologiemi pro nevidící, vysoce efektivní a přínosná pro praxi, a je tak vhodným prostředkem pro výuku.

Anglicky

One of the themes of the pandemic was the faciliation of the online learning methods. Creating of a Braille-Music web platform and its subsequent evaluation opened new possibility of teaching Braille Music Notation beside face-to-face methods. The app has been evaluated by a single case study while three researched areas were defined: functionality, efficiency and value added. The conclusions summarize that the platform is compatibile for assistive technologies for the blind, effective and useful in practice and is thus a suitable teaching tool.

Návaznosti

MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání