PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Jaroslav TOČÍK, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK a Ondřej KOLÍN. Screeningový software pro zjišťování míry akcelerace matematických schopností žáků 1. a 2. tříd. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Screeningový software pro zjišťování míry akcelerace matematických schopností žáků 1. a 2. tříd
Název anglicky Screening software for assessing the level of acceleration of mathematical abilities of students in the 1st and 2nd grade
Autoři PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí), Michal JABŮREK (203 Česká republika, domácí), Ondřej STRAKA (203 Česká republika, domácí), Jaroslav TOČÍK (203 Česká republika, domácí), Jan KOTTMAN (203 Česká republika, domácí), Zdeněk NOVÁK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej KOLÍN (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Software
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/22:00128960
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky software; diagnostika; inteligence; kvantitativní usuzování; hry; nadání
Klíčová slova anglicky software; assessment; intelligence; quantitative reasoning; games; giftedness
Technické parametry Software je funkční na všech typech počítačů i tabletů, nevyžaduje speciální techniku, prohlížeč ani instalaci aplikací. Vzhledem k audiovizuálnímu zpracování výsledku je vhodné mít kvalitní připojení k internetu, aby nedocházelo ke ztrátě zaznamenávaných dat. V rámci využití výsledku potřebují žáci sluchátka.
Štítky cognitive abilities, rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 3. 4. 2023 13:53.
Anotace
Software je určen ke screeningovému ohodnocení matematických schopností a dovedností žáků 1. a 2. tříd. Jedná se o původní výsledek výzkumu a vývoje, jehož podstatou je unikátní návrh nového způsobu počítačové diagnostiky, založené na novém algoritmu pro vyhodnocování měřených diagnostických  dat, za účelem získání kvalitního numerického odhadu matematických schopností žáků. Součástí je psychometrická příručka, která dokumentuje vývoj i další parametry softwaru. Software je složen z několika dílčích subtestů, které měří: základní numerické schopnosti, schopnost správně řešit slovní úlohy, subtest číselných řad, znalostí a doplňkový subtest úrovně rozvoje čtenářských dovedností. Celý systém využívá GBA (game-based assessment). Jednotlivé subtesty jsou zarámovány jako počítačové hry, včetně využití herních prvků (příběh, grafika, zvuky na pozadí, body).  Úkolem testovaného dítěte je pomáhat průvodci Stevenovi pečovat o jednotlivé části Dinoparku a plnit zde různé úkoly , zaměřené vždy cíleně na jednotlivé skupiny  testových úloh. Subtesty jsou integrovány do celé herní kompozice tak, aby na sebe navazovaly a společně vedly dítě celým herním příběhem a prostředím. Celý software je napojen na rozsáhlou databázi a propojen s webovým rozhraním. Je koncipován tak, že poskytuje jednotlivá rozhraní jak pro vstup, tak i pro získání výsledků (obvykle rodič, pedagog, případně psycholog). Výsledky se generují uživatelům ihned po skončení testování, na základě integrovaného unikátního numerického modelu pro vyhodnocování získaných dat.
Anotace anglicky
The software is designed for screening and evaluating the mathematical abilities and skills of 1st and 2nd grade students. It is the result of original research and development, and its essence is a unique design of a new computer-based diagnostic approach, based on a new algorithm for evaluating the measured diagnostic data, in order to obtain a high-quality numerical estimate of students' mathematical abilities. It includes a psychometric manual that documents the development and other parameters of the software. The software consists of several subtests that measure basic numerical abilities, the ability to solve word problems correctly, a subtest of numerical series, knowledge, and a supplementary subtest of reading skills development level. The entire system uses game-based assessment (GBA). Individual subtests are framed as computer games, including the use of gaming elements (storyline, graphics, background sounds, points). The task of the tested child is to help the guide, Steven, take care of the different parts of the Dinopark and complete various tasks, each focused specifically on individual groups of test tasks. Subtests are integrated into the whole gaming composition so that they are connected and lead the child through the entire game story and environment. The entire software is connected to an extensive database and linked to a web interface. It is designed to provide individual interfaces for both input and results (usually for parents, educators, or psychologists). Results are generated immediately after testing, based on the integrated unique numerical model for evaluating the acquired data.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MUNázev: Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (Akronym: VOIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 19:24