A 2022

Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd

SMETANA, Matěj, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej DVOŘÁK et. al.

Základní údaje

Originální název

Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd

Název anglicky

Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students

Autoři

SMETANA, Matěj (203 Česká republika, domácí), Eva NOVÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Růžena BLAŽKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Šárka PORTEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ondřej DVOŘÁK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej VORÁČ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/22:00128962

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

Rozvoj; videa; matematika; nadání

Klíčová slova anglicky

Development; videos; mathematics; talent

Štítky

Změněno: 3. 4. 2023 09:52, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Výsledkem je výzkumně ověřená sada 20 videí, určených k systematickému rozvoji a rozšíření učiva matematicky nadaných žáků prvních tříd. Každé video je koncipováno jako zábavný příběh, jehož průvodcem je některá významná historická postava slavného matematika. Důsledně jsou při výkladu nové látky respektovány didaktické i metodické zásady výuky matematiky akcelerovaných žáků. Rovněž vizuální stránka, včetně zvuků, dialogů a animací je uzpůsobena věku a schopnostem nadaných dětí. Videa tvoří ucelenou sadu jednotlivých tematických bloků z aritmetiky i z geometrie. Jsou připravena ke snadnému spouštění z webového rozhraní.

Anglicky

The result is a research-verified set of 20 videos designed for the systematic development and expansion of the curriculum for mathematically gifted students in the first grade. Each video is structured as a fun story led by a prominent historical figure of a famous mathematician. The didactic and methodical principles of teaching mathematics to accelerated students are strictly adhered to when explaining new material. Additionally, the visual aspects, including sounds, dialogues, and animations, are tailored to the age and abilities of gifted children. The videos form a comprehensive set of individual thematic blocks from both arithmetic and geometry. They are ready for easy access through a web interface.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MU
Název: Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (Akronym: VOIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání