SMETANA, Matěj, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej DVOŘÁK and Ondřej VORÁČ. Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd (Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students). Masarykova univerzita, 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd
Name (in English) Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students
Authors SMETANA, Matěj (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Růžena BLAŽKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka PORTEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej DVOŘÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ondřej VORÁČ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW web, na kterém jsou umístěna jednotlivá videa
RIV identification code RIV/00216224:14230/22:00128962
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) Rozvoj; videa; matematika; nadání
Keywords in English Development; videos; mathematics; talent
Tags gifted, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 3/4/2023 09:52.
Abstract
Výsledkem je výzkumně ověřená sada 20 videí, určených k systematickému rozvoji a rozšíření učiva matematicky nadaných žáků prvních tříd. Každé video je koncipováno jako zábavný příběh, jehož průvodcem je některá významná historická postava slavného matematika. Důsledně jsou při výkladu nové látky respektovány didaktické i metodické zásady výuky matematiky akcelerovaných žáků. Rovněž vizuální stránka, včetně zvuků, dialogů a animací je uzpůsobena věku a schopnostem nadaných dětí. Videa tvoří ucelenou sadu jednotlivých tematických bloků z aritmetiky i z geometrie. Jsou připravena ke snadnému spouštění z webového rozhraní.
Abstract (in English)
The result is a research-verified set of 20 videos designed for the systematic development and expansion of the curriculum for mathematically gifted students in the first grade. Each video is structured as a fun story led by a prominent historical figure of a famous mathematician. The didactic and methodical principles of teaching mathematics to accelerated students are strictly adhered to when explaining new material. Additionally, the visual aspects, including sounds, dialogues, and animations, are tailored to the age and abilities of gifted children. The videos form a comprehensive set of individual thematic blocks from both arithmetic and geometry. They are ready for easy access through a web interface.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MUName: Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (Acronym: VOIM)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 31/5/2024 12:46