c 2022

Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Metodický text pro učitele

NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Metodický text pro učitele

Název anglicky

Developing mathematical literacy using an innovative module for the systematic development of accelerated pupils in grades 1 to 3. Methodical text for teachers

Autoři

NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-280-0271-8

Klíčová slova česky

matematická gramotnost, žák s nadáním na matematiku, videolekce, pracovní listy, úlohy s gradací obtížnosti

Klíčová slova anglicky

mathematical literacy, mathematically gifted pupils, video lessons, worksheets, graded problems

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 13:57, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Metodický text je výstupem tříletého řešení projektu „Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (VOIM)“. Moderně koncipované rozvojové materiály jsou určeny především žákům prvních ročníků, kteří rádi přemýšlejí, bádají, objevují nové poznatky (nejen) z oblasti matematiky. 60 pracovních listů ve třech úrovních obtížnosti k 20 matematickým tématům je doplněno souborem videí. Pracovní listy umožňují diferencovanou individuální práci žáků, vedou k rozvíjení jejich abstraktního a exaktního myšlení, ke kritickému usuzování a srozumitelné a věcné argumentaci. Úlohy vycházejí z aktuálních kurikulárních dokumentů, ale vzdělávací obsah na některých místech přesahují. Obtížnost úloh na jednotlivých pracovních listech graduje od nejméně obtížné po nejnáročnější, obvykle z rozšiřujícího učiva.

Anglicky

The methodological text is an output of the three-year project "Research-validated innovative model of identification and development of mathematically gifted primary school pupils (VOIM)". The modernly designed development materials are designate primarily for pupils of the first grade who like to think, explore, discover new knowledge (not only) in the field of mathematics. 60 worksheets in three levels of difficulty for 20 mathematical topics are accompanied by a set of videos. The worksheets enable differentiated individual work of pupils. The tasks lead to the development of their abstract and exact thinking, critical reasoning and argumentation. The tasks are based on current curriculum documents but go beyond the educational content in some places. The difficulty of the tasks on each worksheet grades from the least difficult to the most difficult, usually from the extension curriculum.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MU
Název: Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (Akronym: VOIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání