2022
Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Metodický text pro učitele
NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁZákladní údaje
Originální název
Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Metodický text pro učitele
Název anglicky
Developing mathematical literacy using an innovative module for the systematic development of accelerated pupils in grades 1 to 3. Methodical text for teachers
Autoři
NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0271-8
Klíčová slova česky
matematická gramotnost, žák s nadáním na matematiku, videolekce, pracovní listy, úlohy s gradací obtížnosti
Klíčová slova anglicky
mathematical literacy, mathematically gifted pupils, video lessons, worksheets, graded problems
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 13:57, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Metodický text je výstupem tříletého řešení projektu „Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol (VOIM)“. Moderně koncipované rozvojové materiály jsou určeny především žákům prvních ročníků, kteří rádi přemýšlejí, bádají, objevují nové poznatky (nejen) z oblasti matematiky. 60 pracovních listů ve třech úrovních obtížnosti k 20 matematickým tématům je doplněno souborem videí. Pracovní listy umožňují diferencovanou individuální práci žáků, vedou k rozvíjení jejich abstraktního a exaktního myšlení, ke kritickému usuzování a srozumitelné a věcné argumentaci. Úlohy vycházejí z aktuálních kurikulárních dokumentů, ale vzdělávací obsah na některých místech přesahují. Obtížnost úloh na jednotlivých pracovních listech graduje od nejméně obtížné po nejnáročnější, obvykle z rozšiřujícího učiva.
Anglicky
The methodological text is an output of the three-year project "Research-validated innovative model of identification and development of mathematically gifted primary school pupils (VOIM)". The modernly designed development materials are designate primarily for pupils of the first grade who like to think, explore, discover new knowledge (not only) in the field of mathematics. 60 worksheets in three levels of difficulty for 20 mathematical topics are accompanied by a set of videos. The worksheets enable differentiated individual work of pupils. The tasks lead to the development of their abstract and exact thinking, critical reasoning and argumentation. The tasks are based on current curriculum documents but go beyond the educational content in some places. The difficulty of the tasks on each worksheet grades from the least difficult to the most difficult, usually from the extension curriculum.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016366, interní kód MU |
|