2022
Exploring Punctuation Practices in EFL Classroom: Slovak/Ukrainian University Classroom Experience
KIBALNIKOVA, Tetiana a Olena HUNDARENKOZákladní údaje
Originální název
Exploring Punctuation Practices in EFL Classroom: Slovak/Ukrainian University Classroom Experience
Autoři
KIBALNIKOVA, Tetiana a Olena HUNDARENKO
Vydání
1. vyd. Žilina, od s. 41-47, 124 s. 2022
Nakladatel
Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta humanitných vied
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
ISBN
978-80-89832-30-9
Klíčová slova anglicky
academic writing, punctuation competence, EFL students, punctuation marks, interference of the mother tongue.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2023 11:15, Tetiana Kibalnikova, Ph.D.
Anotace
V originále
The text investigates some factors that hinder EFL learners from mastering punctuation skills, the most important of them being the interference from their mother tongue The authors advocate the importance of punctuation competence for students majoring in English.