D 2022

Exploring Punctuation Practices in EFL Classroom: Slovak/Ukrainian University Classroom Experience

KIBALNIKOVA, Tetiana a Olena HUNDARENKO

Základní údaje

Originální název

Exploring Punctuation Practices in EFL Classroom: Slovak/Ukrainian University Classroom Experience

Autoři

KIBALNIKOVA, Tetiana a Olena HUNDARENKO

Vydání

1. vyd. Žilina, od s. 41-47, 124 s. 2022

Nakladatel

Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta humanitných vied

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-89832-30-9

Klíčová slova anglicky

academic writing, punctuation competence, EFL students, punctuation marks, interference of the mother tongue.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2023 11:15, Tetiana Kibalnikova, Ph.D.

Anotace

V originále

The text investigates some factors that hinder EFL learners from mastering punctuation skills, the most important of them being the interference from their mother tongue The authors advocate the importance of punctuation competence for students majoring in English.