Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2274518, author = {Böhm, Ondřej}, article_number = {26}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/RPT2022-2-1}, keywords = {Video games; Gameplay; Copyright; Idea and its Expression; Patent Law; Patentability of a computer program; Legal Protection; Video game cloning; Trade Secrets and Unfair Competition}, language = {cze}, issn = {1804-5383}, journal = {Revue pro právo a technologie}, title = {Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher}, url = {https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000}, volume = {13}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2274518 AU - Böhm, Ondřej PY - 2022 TI - Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher JF - Revue pro právo a technologie VL - 13 IS - 26 SP - 5-40 EP - 5-40 SN - 18045383 KW - Video games KW - Gameplay KW - Copyright KW - Idea and its Expression KW - Patent Law KW - Patentability of a computer program KW - Legal Protection KW - Video game cloning KW - Trade Secrets and Unfair Competition UR - https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000 N2 - Příspěvek se zabývá otázkou podstaty gameplay jako jednoho z dílčích prvků videoher. V kontextu četných diskuzí na téma právního režimu videoher nebyl pojem gameplay jednotně definován. Tato skutečnost nám tak nechává otevřených několik možností, jakými jej lze vymezit a chápat. Článek si proto klade za cíl tyto jednotlivé možnosti analyzovat a předložit tak relevantní informace k tomu, jak lze gameplay v české a unijní právní praxi regulovat a chránit. V první řadě se článek dotýká autorskoprávní úpravy, jako zřejmě nejdiskutovanější možnosti ochrany gameplay právy duševního vlastnictví, přičemž budou probrány všechny teoretické (např. princip odlišení myšlenky od jejího vyjádření), tak i konkretizované koncepty (např. audiovizuální dílo). Dále se článek věnuje právu patentovému, zejména se zaměřuje na funkčnost a skutečnou použitelnost patentu pro ochranu gameplay. Posledním ze tří hlavních témat je ochrana gameplay prostředky obchodního práva, které článek vykresluje jako ochranu převážně podpůrnou k ochraně poskytované právy duševního vlastnictví. ER -
BÖHM, Ondřej. Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher. \textit{Revue pro právo a technologie}. 2022, roč.~13, č.~26, s.~5-40. ISSN~1804-5383. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/RPT2022-2-1.
|