SPURNÁ, Michaela, Eduard HOFMANN a Petr KNECHT. Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie. Geografické informácie. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, roč. 26, č. 1, s. 58-71. ISSN 1337-9453. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie
Název česky Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie
Název anglicky Pillars of Teacher Competence: A Tool for Interdisciplinary Collaboration in the Preparation of Future Geography Teachers
Autoři SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí) a Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí).
Vydání Geografické informácie, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, 1337-9453.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00130711
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71
Klíčová slova česky geografické vzdělávání; vzdělávání učitelů; kurikulum geografie; vysokoškolské vzdělání
Klíčová slova anglicky geography education; initial teacher education; geography curriculum; higher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 16. 2. 2024 13:49.
Anotace
Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.
Anotace anglicky
The paper presents the authors’ experience of implementing changes in the education of future geography teachers. The paper describes conceptual approach in geography education that served as an ideological inspiration for implementing critical changes in geography teacher education at Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czechia. We then outline the ten pillars of teacher competency that have emerged from bringing the conceptual approach to the interdisciplinary level. We conclude by pointing out that successful implementation of the conceptual approach through the ten pillars of teacher competency entails the need for a fundamental conceptual change, especially in the thinking and actions of educators of future teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MUNázev: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 13:57