c 2022

Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika

DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika

Název česky

Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika

Název anglicky

Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology

Autoři

DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, garant, domácí), Martina JANČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří LEDVINKA (203 Česká republika, domácí), Leni LVOVSKÁ (203 Česká republika, domácí), Kamil MALINKA (203 Česká republika, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí), Vojtěch STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00134475

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0279-4

Klíčová slova česky

metodika; 3D tisk; výuka; základní školy; střední školy; výukové pomůcky

Klíčová slova anglicky

methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

S vývojem technologie 3D tisku v posledních letech došlo k výraznému poklesu cen tiskáren a tím pádem i ke zvýšení dostupnosti této technologie. Tato technologická oblast otevírá nové možnosti v široké škále oborů od oblasti průmyslu, medicíny, stavebnictví a architektury, až po úroveň běžného domácího použití. Autoři v 3D technologii spatřují také obrovský didaktický potenciál, který není v současné době využit. Implementace 3D technologií do výuky na ZŠ a SŠ umožňuje tvorbu zcela nových typů výukových pomůcek a zvyšuje dostupnost výukových modelů pro žáky a studenty. Studenti mohou s výukovými modely pracovat v hodinách a s metodickými oporami se také aktivně podílejí na jejich vytváření. Publikace byla vydaná také v anglické jazykové mutaci.

Anglicky

With the development of 3D printing technology in recent years, there has been a significant decrease in the price of printers and thus an increase in the availability of this technology. This technological area opens up new possibilities in a wide range of fields from industry, medicine, construction and architecture to the level of everyday home use. Authors also see a huge didactic potential in 3D technology, which is currently not being used. The implementation of 3D technologies in teaching at primary and secondary schools enables the creation of completely new types of teaching aids and increases the availability of teaching models for pupils and students. Students can work with teaching models in class and, with methodological supports, they also actively participate in their creation. Publication was published also in English language.

Návaznosti

TL03000425, projekt VaV
Název: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách