2022
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Název česky
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Název anglicky
Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology
Autoři
DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, garant, domácí), Martina JANČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří LEDVINKA (203 Česká republika, domácí), Leni LVOVSKÁ (203 Česká republika, domácí), Kamil MALINKA (203 Česká republika, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí), Vojtěch STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00134475
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0279-4
Klíčová slova česky
metodika; 3D tisk; výuka; základní školy; střední školy; výukové pomůcky
Klíčová slova anglicky
methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
S vývojem technologie 3D tisku v posledních letech došlo k výraznému poklesu cen tiskáren a tím pádem i ke zvýšení dostupnosti této technologie. Tato technologická oblast otevírá nové možnosti v široké škále oborů od oblasti průmyslu, medicíny, stavebnictví a architektury, až po úroveň běžného domácího použití. Autoři v 3D technologii spatřují také obrovský didaktický potenciál, který není v současné době využit. Implementace 3D technologií do výuky na ZŠ a SŠ umožňuje tvorbu zcela nových typů výukových pomůcek a zvyšuje dostupnost výukových modelů pro žáky a studenty. Studenti mohou s výukovými modely pracovat v hodinách a s metodickými oporami se také aktivně podílejí na jejich vytváření. Publikace byla vydaná také v anglické jazykové mutaci.
Anglicky
With the development of 3D printing technology in recent years, there has been a significant decrease in the price of printers and thus an increase in the availability of this technology. This technological area opens up new possibilities in a wide range of fields from industry, medicine, construction and architecture to the level of everyday home use. Authors also see a huge didactic potential in 3D technology, which is currently not being used. The implementation of 3D technologies in teaching at primary and secondary schools enables the creation of completely new types of teaching aids and increases the availability of teaching models for pupils and students. Students can work with teaching models in class and, with methodological supports, they also actively participate in their creation. Publication was published also in English language.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaV |
|