2023
Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
MAREČKOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
Název česky
Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
Název anglicky
Language mediation in foreign language teaching from level A1
Autoři
Vydání
NPI: Metodický portál RVP, 2023
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Klíčová slova česky
jazyková mediace, profesní němčina, Dodatek k SERRJ
Klíčová slova anglicky
language mediation, German for specific purpose, CEFR-Companion Volume
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 6. 2023 10:52, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní část komunikační kompetence v cizím jazyce a je zde rozvíjena i ověřována na různých stupních škol, zůstává v České republice toto téma jakoby „neobjevené“. Cílem příspěvku je probudit zájem odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku a motivovat vyučující cizích jazyků k začleňování mediačních aktivit do výuky na všech jazykových úrovních.
Česky
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní část komunikační kompetence v cizím jazyce a je zde rozvíjena i ověřována na různých stupních škol, zůstává v České republice toto téma jakoby „neobjevené“. Cílem příspěvku je probudit zájem odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku a motivovat vyučující cizích jazyků k začleňování mediačních aktivit do výuky na všech jazykových úrovních.
Anglicky
Following the publication of the CEFR-Companion Volume, language mediation is a frequently discussed topic. While in many European countries mediation has been perceived as a core part of communicative competence in a foreign language for more than 20 years and has been developed and tested at various school levels, in the Czech Republic this topic remains as if "undiscovered". The aim of this paper is to awaken the interest of the professional and lay public in this issue and to motivate foreign language teachers to incorporate mediation activities into teaching at all language levels.