MAREČKOVÁ, Pavla. Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1. NPI: Metodický portál RVP. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
Název česky Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
Název anglicky Language mediation in foreign language teaching from level A1
Autoři MAREČKOVÁ, Pavla.
Vydání NPI: Metodický portál RVP, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Klíčová slova česky jazyková mediace, profesní němčina, Dodatek k SERRJ
Klíčová slova anglicky language mediation, German for specific purpose, CEFR-Companion Volume
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 6. 6. 2023 10:52.
Anotace
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní část komunikační kompetence v cizím jazyce a je zde rozvíjena i ověřována na různých stupních škol, zůstává v České republice toto téma jakoby „neobjevené“. Cílem příspěvku je probudit zájem odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku a motivovat vyučující cizích jazyků k začleňování mediačních aktivit do výuky na všech jazykových úrovních.
Anotace česky
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než 20 let vnímána jako stěžejní část komunikační kompetence v cizím jazyce a je zde rozvíjena i ověřována na různých stupních škol, zůstává v České republice toto téma jakoby „neobjevené“. Cílem příspěvku je probudit zájem odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku a motivovat vyučující cizích jazyků k začleňování mediačních aktivit do výuky na všech jazykových úrovních.
Anotace anglicky
Following the publication of the CEFR-Companion Volume, language mediation is a frequently discussed topic. While in many European countries mediation has been perceived as a core part of communicative competence in a foreign language for more than 20 years and has been developed and tested at various school levels, in the Czech Republic this topic remains as if "undiscovered". The aim of this paper is to awaken the interest of the professional and lay public in this issue and to motivate foreign language teachers to incorporate mediation activities into teaching at all language levels.
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:57