DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga. Persuasion in multimodal digital genres: Building credibility in video abstracts. ESP TODAY-JOURNAL OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES AT TERTIARY LEVEL. SERBIA: UNIV BELGRADE, FAC ECONOMICS, 2023, roč. 11, č. 2, s. 213-236. ISSN 2334-9050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18485/esptoday.2023.11.2.2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Persuasion in multimodal digital genres: Building credibility in video abstracts
Autoři DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí).
Vydání ESP TODAY-JOURNAL OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES AT TERTIARY LEVEL, SERBIA, UNIV BELGRADE, FAC ECONOMICS, 2023, 2334-9050.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.700 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130838
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.18485/esptoday.2023.11.2.2
UT WoS 001001140200002
Klíčová slova anglicky video abstract; multimodal discourse analysis; persuasive strategies; credibility; mathematics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D., učo 5423. Změněno: 30. 11. 2023 18:04.
Anotace
The emergence of the video abstract as a new digital genre of science communication has allowed researchers to increase their visibility and engage with larger audiences by employing a complex interplay of different semiotic modes. This paper studies strategies and multimodal resources for building credibility in a small corpus of 16 video abstracts on mathematics published online in the Journal of Number Theory (Elsevier). By adopting a multimodal discourse analysis (Kress 2010) perspective and drawing on previous research on video abstracts (e.g., Coccetta, 2021; Liu, 2019, 2021) and persuasion in digital academic genres (e.g., Luzón, 2019; Valeiras-Jurado, 2020), this study explores persuasive strategies for enhancing credibility and semiotic resources used for their realisation. The analysis considers six persuasive strategies (attention-getting, constructing an authorial persona, engagement, framing, logical reasoning and providing proof) while exploring how the written and spoken verbal modes interact with mathematical symbolism and non-verbal visuals. The results suggest that persuasive strategies used for building credibility vary across different types of video abstracts and differ from those used in printed abstracts.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 11:31