HARVÁNKOVÁ, Klára a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Hybridní výuka na vysokých školách: Strašák nebo příležitost pro rozvoj pedagogických kompetencí? Pedagogicka orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 32, č. 3, s. 265-273. ISSN 1211-4669.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hybridní výuka na vysokých školách: Strašák nebo příležitost pro rozvoj pedagogických kompetencí?
Název česky Hybridní výuka na vysokých školách: Strašák nebo příležitost pro rozvoj pedagogických kompetencí?
Název anglicky Hybrid learning at universities: a bogeyman or an opportunity for the development of pedagogical competences?
Autoři HARVÁNKOVÁ, Klára a Miroslava DVOŘÁKOVÁ.
Vydání Pedagogicka orientace, Brno, Masarykova univerzita, 2022, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky hybridní výuka, vysoká škola, výzvy, limity
Klíčová slova anglicky hybrid learning, university, challenges, limits
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D., učo 174503. Změněno: 25. 5. 2023 14:44.
Anotace anglicky
In the last two years, universities have been faced with a number of challenges related to the Covid-19 pandemic. Universities, like other educational institutions, have had to suspend full-time classes in the spring of 2020 and address the question of how to continue educating students. The solution was the gradual introduction of distance education, which lasted three semesters despite some relaxations. In the autumn of 2021, students and university lecturers were able to return to full-time teaching again, but the worsening epidemic situation re-entered the form of teaching. In an effort to maintain full-time teaching as much as possible, colleges took a number of measures. One of them was the possibility of teaching in the so-called hybrid mode.
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 11:22