VACULÍK, Martin. Elektronické hry a agrese. Československá psychologie. Praha: AV ČR, 1999, roč. 43, č. 5, s. 422-432. ISSN 0009-062X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Elektronické hry a agrese
Název anglicky Electronic games and aggression
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Československá psychologie, Praha, AV ČR, 1999, 0009-062X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.196
Kód RIV RIV/00216224:14230/99:00003248
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky agrese počítačové hry
Klíčová slova anglicky aggression computer games
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 2. 3. 2010 20:11.
Anotace
Autor se ve svém příspěvku zaměřil na problematiku vztahu mezi agresí a hraním elektronických her. Problematika agrese patří mezi nejčastěji uváděné negativní vlivy hraní elektronických her. Existence vztahu mezi agresí a hraním elektronických her však není jednoznačná. V příspěvku je uvedena řada výsledků výzkumných projektů zaměřených na oblast agrese a hraní elektronických her. Autor na prezentované výsledky nahlíží především z pohledu dvou teoretických přístupů - teorie sociálního učení a teorie katarze. Ve svém příspěvku zároveň poukazuje na nedostatek relevantních výsledků, které by umožňovaly vyslovení dostatečně přesvědčivých a jednoznačných závěrů.
Anotace anglicky
This article is focused on the existence of relation between aggression and playing computer games. Aggression belongs to the most often reported negative influences of computer games playing. There is no significant evidence supporting existence of that relation. Many conclusions of research projects involving the topic aggression and playing computer games are discussed. Author presents the results and conclusions above all according to two theoretical approaches - the theory of social learning and catharsis theory. Author also refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 20:13