MUIANGA, Felizardo Armando. English Language Teachers’ Conceptions of Assessment. In 1019th International Conference on Psychology, Language and Teaching (ICPLT), 21st May 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název English Language Teachers’ Conceptions of Assessment
Autoři MUIANGA, Felizardo Armando.
Vydání 1019th International Conference on Psychology, Language and Teaching (ICPLT), 21st May 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Belgie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky language teacher, teacher assessment, assessment policy, conceptions of assessment, Mozambique
Změnil Změnil: Mgr. Felizardo Armando Muianga, Ph.D., učo 452888. Změněno: 5. 6. 2023 13:26.
Anotace
This small-scale qualitative study investigated twelve secondary school English language teachers’ views about the current secondary school assessment policy and their conceptions of the purposes of assessment. The data were collected through in-depth interviews in Maputo, Mozambique. The findings suggest that most participants are unfamiliar with the current assessment policy. The participants reported different conceptions of assessment. While some participants reported pure conceptions of assessment (either improvement or student accountability), others reported mixed conceptions (either mixed accountability or improvement and mixed student accountability and irrelevant).
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 21:24