ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. dotisk 1. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?
Autoři ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ.
Vydání 1. dotisk 1. Brno, 196 s. 2023.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-280-0247-3
Klíčová slova česky speciální pedagogika; speciální pedagog; speciální vzdělávací potřeby; speciální edukační potřeby; společné vzdělávání; kvalitativní výzkum; sociální inkluze
Klíčová slova anglicky special needs education; special educational needs teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 7. 6. 2023 13:42.
Anotace
The book discusses the role of special educational needs teachers in the contemporary school environment in the Czech Republic from their perspective. The book presents selected findings of qualitative research. There were approached special education teachers with diverse specializations as research participants – professionals in the field of speech therapy, visual impairment, physical or intellectual disability, behavioral and emotional difficulties/disorders, hearing impairment, and learning disabilities. These were special educational needs teachers working in the field, i.e. in schools and school facilities. The text offers insight into the profession and the professional experience of special educational needs teachers for special needs education students. For teachers (including special educational needs teachers), the text represents an opportunity to reflect on their professional position, activities, and experience.
Anotace česky
Kniha pojednává o roli speciální pedagogiky a speciálních pedagogů v současném školském prostředí v České republice a to z pohledu samotných speciálních pedagogů. Jádrem knihy jsou vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil právě na to, jak samotní speciální pedagogové na svou profesi pohlížejí. Coby participanti výzkumu byli oslovováni speciální pedagogové s rozmanitým oborovým zaměřením – logopedie, oftalmopedie, somatopedie, etopedie, psychopedie, surdopedie, specifické poruchy učení. Šlo o speciální pedagogy, kteří aktuálně působí v terénu, tj. ve školách a školských zařízeních. Studentům speciální pedagogiky text nabízí nahlédnutí „pod pokličku“ profese speciálního pedagoga. Pro pedagogy (včetně pedagogů speciálních) je text příležitostí k reflexi své profesní pozice, činností a zkušenosti.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 13:19