2023
Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
MÍSAŘOVÁ, Darina a Radim OŠMERAZákladní údaje
Originální název
Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
Název anglicky
Pupils with a different mother tongue in geography lessons.
Autoři
MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Česká republika, domácí) a Radim OŠMERA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2023, 1210-3004
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00130948
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
heterogenní třída; odlišný mateřský jazyk; výuka zeměpisu
Klíčová slova anglicky
heterogeneous classroom; different mother tongue; teaching geography
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2024 12:54, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Příspěvek se zabývá začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do vyučování v hodinách zeměpisu. Cílem příspěvku je pojmenovat bariéry, na které učitel, respektive žák s OMJ v zeměpise naráží. Popsány jsou dále zásady práce s dětmi v jazykově heterogenní třídě včetně praktických rad do výuky zeměpisu.
Anglicky
Pupils with a different mother tongue in geography lessons. The paper deals with the inclusion of pupils with a different mother tongue (DMT) in geography lessons. The aim of the paper is to list the barriers encountered by the teacher or the pupil with DMT in geography. The principles of working with children in a linguistically heterogeneous class are also described, including practical advice for geography lessons.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MU |
|