J 2023

Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu

MÍSAŘOVÁ, Darina a Radim OŠMERA

Základní údaje

Originální název

Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu

Název anglicky

Pupils with a different mother tongue in geography lessons.

Autoři

MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Česká republika, domácí) a Radim OŠMERA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2023, 1210-3004

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00130948

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

heterogenní třída; odlišný mateřský jazyk; výuka zeměpisu

Klíčová slova anglicky

heterogeneous classroom; different mother tongue; teaching geography

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2024 12:54, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do vyučování v hodinách zeměpisu. Cílem příspěvku je pojmenovat bariéry, na které učitel, respektive žák s OMJ v zeměpise naráží. Popsány jsou dále zásady práce s dětmi v jazykově heterogenní třídě včetně praktických rad do výuky zeměpisu.

Anglicky

Pupils with a different mother tongue in geography lessons. The paper deals with the inclusion of pupils with a different mother tongue (DMT) in geography lessons. The aim of the paper is to list the barriers encountered by the teacher or the pupil with DMT in geography. The principles of working with children in a linguistically heterogeneous class are also described, including practical advice for geography lessons.

Návaznosti

MUNI/A/1331/2022, interní kód MU
Název: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.