KROČA, David a Hana SVOBODOVÁ. Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě MU. In Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě MU
Název česky Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě MU
Autoři KROČA, David a Hana SVOBODOVÁ.
Vydání Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60201 General language studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 19. 6. 2023 18:40.
Anotace
Nejen vzhledem k současné geopolitické situaci vzrůstá potřeba připravovat budoucí pedagogy na situace, kdy budou pracovat s jazykově heterogenní třídou. Zejména učitelé češtiny by měli umět reagovat na tuto situaci a poradit si ve třídě, v níž vedle sebe zasednou děti s neznalostí češtiny a děti, pro něž je čeština jazykem mateřským. Náš příspěvek proto nastiňuje přípravu budoucích učitelů češtiny jako mateřského jazyka a češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem zdejší katedry českého jazyka a literatury je inovovat přípravu budoucích vyučujících a rozvíjet jejich kompetence pro práci s jazykově (i kulturně) heterogenními skupinami, a to jak po stránce pedagogické a didaktické, tak také organizační, sociální a interkulturní. Vzhledem k uvedeným strategickým cílům vznikají nové formy přípravy budoucích pedagogů.
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 21:37