2023
Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems
Název česky
Přístupy nadaných žáků k řešení algebraických slovních úloh
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První vydání. Primorsko, Selected Topics in the Didactics of Mathematics, od s. 155-170, 16 s. Knjižnica Ludos, volume number 36, 2023
Nakladatel
Založba Univerze na Primorskem
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovinsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00131043
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-961-293-186-5
Klíčová slova česky
nadaní žáci; řešitelské strategie; algebraické slovní úlohy
Klíčová slova anglicky
gifted pupils; solving strategies; algebraic problems
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 11. 2023 09:21, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Gifted students, and especially mathematically gifted students, differ from other students in their approach to solving mathematical problems. There are even tasks in which gifted pupils may be less successful than other pupils. The contribution will briefly discuss the issue of educating gifted students in mathematics and one algebraic word problem will illustrate how more complex thinking of gifted students can affect their success in the test task.
Česky
Nadaní žáci, a zejména matematicky nadaní žáci, se od ostatních žáků liší svým přístupem k řešení matematických problémů. Existují dokonce úkoly, ve kterých mohou být nadaní žáci méně úspěšní než ostatní žáci. Příspěvek stručně pojedná o problematice vzdělávání nadaných žáků v matematice a jedna algebraická slovní úloha ilustruje, jak komplexnější myšlení nadaných žáků může ovlivnit jejich úspěšnost v testové úloze.